مهد کودک علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه
با حضور نیروهای کارشناس علاقه مند و فعال در محیطی شاد
در گروه سنی 2 الی 6 سال پذیرای عزیزان شماست.
* رویکرد آموزشی : رویکرد پروژه ای در پایه های سنی 4 الی 6 سال؛ با هدف رشد اعتماد به نفس
کودکان در بیان خود فرصتی برای ایجاد تجربیات مستقیم و عینی، گردشهای علمی
متناسب با موضوع پروژه.
* آموزه های دینی: با هدف آموزش مفاهیم مذهبی با رویکرد نمایش خلاق متناسب با سن کودکان.
* فوق برنامه ها : فراهم نمودن فضایی شاد و مهیج بر پایه اطلاعات علمی.
* آموزش مهارتهای زندگی : با هدف شناختن تواناییها ، ضعفها ، علاقه ها و احترام به خود و دیگران .
*کتابهای آموزشی بهزیستی : تحت عنوان زبان آموزی ، آموزش علوم ، آموزش ریاضی وتقویت
مهارتهای نوشتن در پایه های سنی مختلف متناسب با توانایی کودکان.
* فعالیتهای دلنشین کودکان : خمیر بازی ،کاردستی ، بازیهای فکری و گروهی و نمایش خلاق.
** نکته : پذیرش کودکان منوط به صدور مجوز بازگشایی مهدکودکها از طرف بهزیستی
و رفع شرایط اضطراری می باشد. ضمنا بعد از اتمام زمان پیش ثبت نام ؛ مورد جدیدی
پذیرفته نمی شود.
زمان پیش ثبت نام: 1 تا 15 تیرماه 1399
مدارک لازم: اصل کارت پرسنلی ولی و اصل شناسنامه کودک
زمان پیش ثبت نام:: 1 تا 15 تی
زمان پیش ثبت نام:: 1 تا 15 تیرماه 99رماه 99
اطلاعیه کلاس های فوق برنامه تابستان 99
مهدکودک دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی
مهدکودک دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی آمادگی خود را جهت ثبت نام در کلاس های فوق برنامه تابستان 99 اعلام می دارد.
تشکیل کلاس ها و پذیرش کودکان جهت نگهداری، منوط به صدور مجوز بازگشایی مهدکودک ها از طرف بهزیستی و رفع شرایط اضطراری می باشد. تعداد ظرفیت کلاس ها نیز براساس ابلاغ بهزیستی خواهد بود.
در صورت تشکیل کلاس ها، در اولین روز برگزاری, شهریه دریافت خواهد شد.
شروع کلاس ها: اول تیر ماه 1399
پایان کلاس ها: 30 مرداد 1399
محل ثبت نام: مهدکودک دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
مدارک مورد نیاز: کپی شناسنامه ـ گواهي عدم ابتلا يا عدم مشكوك بودن كودك يا نزديكان كودك به كرونا و گواهی سلامت پوست و مو.
زمان ثبت نام: 24 الی 27 خرداد ماه 1399
عنوان کلاس |
رده سنی |
روز |
ساعت |
مدرس |
تعداد جلسات |
|
بازی حرکتی2 (گروهA) |
5-7 |
یکشنبه |
9-10 |
گروه آقای دهقان |
8 |
|
بازی حرکتی2 (گروهB) |
5-7 |
سه شنبه |
9-10 |
گروه آقای دهقان |
8 |
|
بازی حرکتی1(گروهA) |
3-5 |
شنبه |
10-11 |
گروه آقای دهقان |
8 |
|
بازی حرکتی1 (گروهB) |
3-5 |
دوشنبه |
10-11 |
گروه آقای دهقان |
8 |
|
بازی خلاق با آب1(گروهA) |
3-5 |
شنبه |
11-12 |
گروه آقای دهقان |
8 |
|
بازی خلاق با آب1(گروهB) |
3-5 |
دوشنبه |
11-12 |
گروه آقای دهقان |
8 |
|
بازی خلاق با آب 2(گروهA) |
5-7 |
یکشنبه |
11-12 |
گروه آقای دهقان |
8 |
|
بازی خلاق با آب 2 (گروهB) |
5-7 |
سه شنبه |
11-12 |
گروه آقای دهقان |
8 |
|
خلاقیت ریاضی |
5-7/5 |
یکشنبه |
10-11 |
خانم کارامد |
8 |
|
سفال1 |
3-5 |
سه شنبه |
9-10 |
خانم رهنما |
8 |
|
سفال2 |
5-7 |
سه شنبه |
10-11 |
خانم رهنما |
8 |
|
جدول شهریه مهدکودک جهت نگهداری کودکان در ماه های تیر و مرداد 1399
شهریه ثبت نام 000/920/3 ریال (ماهیانه) |
شهریه کلاس های فوق برنامه 000/200/1 ریال |

اصول تربیت کودک
تربیت سازنده، روشی است که در آن رشد کودکان تقویت و رفتار آنان به گونه ای سازنده و بی ضرر مدیریت می شود. این شیوه براساس ارتباط خوب و توجه مثبت به کودکان، برای کمک به رشد آنان پایه ریزی شده است. کودکانی که با شیوه تربیت سازنده پرورش می یابند احتمال رشد مهارت ها و ایجاد احساس خوب نسبت به خود در آنها بیشتر و احتمال بروز مشکلات رفتاری در آنها کمتر است.

کاردستی خلاقانه با پوست تخم مرغ
هدف ساخت کاردستی، تداوم بیشتر بین استفاده از وسائل دور ریختنی و هوش کودک شماست. برای مثال وقتی با وسائل دورریختی کاردستی بسازید پس از آن کودک شما برای هر شی به درد نخوری می تواند سناریویی تعریف کند.

پرورش خلاقیت در کودکان، چگونه مشوق خوبی باشیم؟
احتمالا می دانید که برای بچه ها نشان دادن و لذت بردن از حس خلاقانه تا چه اندازه اهمیت دارد. ولی حتی اگر آنها ایده پردازان خوبی باشند، نیاز به تعلیم و راهنمایی دراین مسیر خواهند داشت. اگر می خواهید مشوق فرزندانتان باشید و حس خلاقیت آنها را برانگیزید، این موارد را درنظر داشته باشید:

تنبیه صحیح
تنبیه یک پیامد منفی ست که وقتی درست بکار برده شود باعث رفع یا کاهش سو رفتار می شود.(مانند محرومیت، محرومیت، پیامد منطقی و...).

* نوشته : شیوا زارع زاده (دانشجوی دکتری تخصصی روانشناسی)
ا- ضرورت تربیت جنسی؟
• بین بلوغ جنسی و ازدواج فاصله ی زیادی است
• هجوم اطلاعات و رسانه های و دنیای مجازی و اینترنت باعث از بین رفتن مرز ها و حریم های خانواده شده است
• اگر آموزش های لازم در سن مناسب به فرزندان داده نشود، ممکن است آنها از منابع ديگر اين اطلاعات را به شکل نادرست و بی حد و حصر به دست بياورند.
اگروالدین از این مسئله غفلت کنند:

نکاتی چند در مورد آلرژي و حساسیت
نوشته : دکتر حمید کرمانی متخصص ایمونولوژی پزشکی
بيماري هاي آلرژيك قدمتي به اندازه تاريخ زندگي انسان ها دارند، در يكصد سال اخير علم آلرژي تغييرات شگرفي داشته و البته هنوز راه درازي نيز پيش رو دارد. با توجه به تغيير سبك زندگي، تغيير الگوي مصرف غذايي و تغيير شرايط بهداشتي جهان پيش بيني مي شود تا سال 2020 حدود 50% از جمعيت جهان مبتلا به آلرژي باشند. از اين جهت آشنايي با اين دسته از بيماري ها مي تواند در بهبود وضعيت زندگي بسيار موثر باشد .

بازيهاي كامپيوتري كودكان را مي توان كنترل كرد
نوشته: دكترهادىشاكر*
بسياري از متخصصين معتقدند كه بهتر است كودكان زير 3 سال اصلا با كامپيوتر و بازيهاي ويديويي آشنا نشوند و تا آنجا كه ممكن است با اسباب بازي هاي قابل لمس و واقعي مثل لگو و خانه سازي و ... سرگرم شوند
بعبارت ديگر اسباب بازيهاي انتزاعي براي اين سن مناسب نيست . اما اگر كودك زير 5 سال شما قبلا دسترسي به اين بازيها پيدا كرده است و اين امر بعنوان عادتي براي او در امده است ، بايد هم اكنون به فكر شروع قانون و تعيين حدود براي بكارگيري اين بازي ها باشيد .

تقويت عـــزت نفس كـــودكان
مي گويند كودكان بزهكار به توجه، محبت و پذيرش بيشتري نياز دارند. اغلب آنان احساس انزوا و جدايي مي كنند كه اين امر آسيب پذيري آنان را نيز افزايش مي دهد. به عبارت ديگر كودكاني كه داراي حس خودارزشي هستند كمتر دچار بزهكاري مي شوند. بنابراين چه بايد بكنيد تا عزت نفس را در كودكتان تقويت كنيد. براي انجام اين مهم چهار ركن وجود دارد. محبت، زمان، انضباط، پذيرش. بيشتر اوقات دوست داشتن كودكان خيلي ساده و آسان است و در برخي مواقع مشكل.

چهار هدف سوء رفتار
کودک بدرفتار دلسرد است. او باور ندارد که از طریق مفید هم می توان تعلق خاطر بدست آورد. لذا سعی می کند سوء رفتار را جستجو نماید. سوء رفتار کودکان را در چهار دسته عمده تقسیم کرده اند و هر یک را با توجه به مقصود کودک «هدف» می خوانند. این چهار هدف عبارتند از:

قانون اول:
من طبق ماده 18 پیماننامه حقوق کودک حق دارم که هم بابا داشته باشم، هم مامان، هر دو شما ....

عنوان مقاله: مقالات تربیتی کودکان
گردآورنده: مهد کودک دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
متن مقاله را از لینک زیر دریافت نمائید.
کودک خود را بشناسیم: (۰ - ۲ سال)
دستاوردهای پژوهشی در زمینه رشد و پرورش کودک، به شناخت دوره هایی در رشد زبانی، شناختی، شخصیتی و اجتماعی در کودکان انجامیده است. گرچه آهنگ پیشرفت تمامی کودکان در پیمودن این مراحل یکسان نیست، اما در روند رشد، گذار همگی آنان از این مراحل قطعی است. توجه به ویزگی های کودکان در هر مرحله از رشد، سر نخ هایی را برای شناخت ادبیات مناسب آنان به دست می دهد. کودکان برای پشت سر گذاردن هر مرحله خاص از رشد، به کتاب های ویژه ای نیاز دارند. این کتاب ها آن ها را در پیشروی به مراحل دیگر یاری می دهند. به همین سبب شناخت گوناگونی رشد و پرورش کودک برای تمامی والدین و کسانی که با کودکان سر و کار دارند ضروری است.
ادبیات و کتاب خوانی، اثری ژرف بر رشد و پرورش جنبه های مختلف زبانی، شناختی، شخصیتی و اجتماعی کودک دارد. فهرستی از ویژگی ها و تاثیر کتاب هایی که برای رشد جنبه های متفاوت کودکان مناسب هستند در زیر آمده است.
ویژگی های کودکان ۰ - ۲ سال | فعالیت ها | کتاب های پیشنهادی |
---|---|---|
در این مرحله از زندگانی خردسال رشد پرشتاب زبانی رخ میدهد. تا پایان این دوره، گنجینهی واژگان کودکان به نهصد واژه میرسد. |
برای کمک به کودکان فعالیتهای گوناگونی را که به رشد زبانی میانجامد پیشبینی کنید. مانند لالایی ها، شعرها و ترانه های کودکانه و هم چنین کتابهای تصویری داستانی یا مفهومی. |
|
کودکان، به کمک تصویرها کنشها را شناسایی می کنند و نام آنها را میآموزند. |
برای کودکان کتابهایی بخوانید که تصویرهای آنها کنشهای مشخص و آشنا را ارائه می کنند. کودکان را به شناسایی این کنشها برانگیزید. |
|
كودكان اندامهای كوچك و بزرگ بدن را می آموزند. |
در این مرحله اجازه دهید تا كودكان به وسیله کتاب های تصویری اندامهای آشنای بدن را شناسایی كنند. |
|
منبع: سایت کتابک

نرم افزار سازمان ملل براي پيگيري رشد قد و وزن کودکان
يکي از مشکلات تمامي پدر و مادرها در بدو تولد کودکشان نمودار رشد قد و وزن يا همان نمودارهاي WHO است
متولدین مرداد ماه




- تحول و چگونگي رشد عزت نفس در كودكان
- مدیریت پدر در تربیت کودک
- مهارت مشارکت در کودکان
- شکل گیری شخصیت دینی
- کودکان بيشفعال و تيزهوش
- دعوا در دوران کودکی
- ارزش های اخلاقی
- رابطه صبحانه و ضریب هوش
- ادبيات كودک چیست؟
- چگونه با کودک پرخاش گر برخورد کنيم
- بچههای باهوش روزنامه میخوانند
- مامان، باباها ! به جای تنبیه...
- چرا کتابخانه های اسباب بازی؟
- آيا مهد کودک خوب است يا بد؟
